8 научно доказани ползи от медитацията

Питаш се защо да практикуваш медитация? Ето някои от най-важните ефекти, които би ти донесла тя:

1. Понижава нивата на кортизол. Изследванията показват, че медитацията понижава нивата на кортизола – хормона, който причинява стрес. Намаляването на кортизола може да намали общия стрес, тревожността и депресията.

2. Облекчава тревожността. „Медитацията е буквално идеалното, преносимо лечение срещу тревожност“ – казва здравният треньор Трейси Шоблом. Ако отделиш само няколко минути, за да затвориш очи и да направиш дихателни упражнения, това може да изключи механизмите в мозъка ти, които причиняват безпокойство.

3. Това е добро за сърцето ти. Изследванията показват, че медитацията може да намали риска от сърдечносъдови заболявания, както казва и Чираг Шах – лекар и основател на онлайн платформата за здравеопазване Push Health. Медитацията влияе положително на кръвното налягане, ефективността на сърдечния мускул и общата сърдечно-съдова функция.

4. Понижава кръвното налягане. Високото кръвно налягане засяга около 30% от възрастните в България и се счита за световна епидемия, която повишава риска от инсулт и инфаркт. Медитацията може да подобри кръвното налягане естествено, без лекарства, показват изследвания.

5. Повишава нивата на серотонин. Серотонинът е химикал, произведен в нервните клетки, който действа като естествен стабилизатор на настроението. Когато медитираш, ще повишиш нивата на серотонин, който според Уошам действа като естествен антидепресант.

6. Ще се откажеш от лошите навици. Независимо дали става дума за пушене, или за преяждане, медитацията придава осведоменост за действията ти в този момент и ти помага да прекъснеш цикъла на лошия навик.

7. Повишава концентрацията. Когато толкова много неща препускат през ума ни във всеки един момент, може да е трудно да се концентрираме върху задачи на работа или дори върху хобита като четене на книга. Медитацията центрира ума ни, за да можем да се съсредоточим върху това, което трябва да свършим.

8. Помага за изграждането на вътрешна сила. Практикуването на медитация и концентрация помага за изграждането на вътрешна сила и издръжливост, за да преминеш спокойно през стресови ситуации.


В “Малката бяла книга с 167 молитви, утвърждения и медитации” ще намериш още утвърждения, молитви, медитации и истории, които ще те накарат да се обърнеш навътре и да откриеш своята истинска сила.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *